Środki trwałe WAPRO Best to nowoczesny system ułatwiający ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych składników majątku. Program WAPRO Best ułatwia zarządzanie majątkiem firmy zarówno przedsiębiorstwom, jak i biurom rachunkowym prowadzącym dla klientów ewidencję środków trwałych.
Program WAPRO Best przeznaczony jest do prowadzenia ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia. Program automatycznie nalicza odpisy amortyzacyjne wg różnych kluczy, z uwzględnieniem takich operacji jak ulepszenie, przeszacowanie, sprzedaż, czy likwidacja. Z wszystkich czynności tworzone są automatycznie noty księgowe na potrzeby systemu finansowo-księgowego.
WAPRO Best Biuro
Wersja przeznaczona dla biur rachunkowych oraz firm doradztwa
podatkowego.Nieograniczona liczba firm.
WAPRO BEST Biznes
Wersja dla pojedynczego podmiotu gospodarczego z możliwością
obsługi do 3 oddziałów firmy.
WAPRO Best - warianty programu
Główne cechy wariantów programu BIURO, BIZNES
Ogólne | Biuro | Biznes |
Obsługa firm | nieograniczona | do 3 firm każda firma musi nabyć odrębną licencję |
Kartoteki i słowniki | Biuro | Biznes |
Klasyfikacja rodzajowa środków trwałych | ||
Kartoteka miejsca użytkowania (układ wielopoziomowy) | ||
Ewidencja stanowisk kosztowych | ||
Kartoteka dostawców (kontrahentów) | ||
Kartoteka pracowników (osób odpowiedzialnych) | ||
Własne grupy (kategorie) środków trwałych i wyposażenia | ||
Kartoteka danych firm obsługiwanych w systemie | ||
Składniki majątku trwałego oraz wartości niematerialne i prawne | Biuro | Biznes |
Podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce używania, stanowisko kosztowe (możliwy procentowy przydział do wielu stanowisk), osoba odpowiedzialna, charakterystyka, składniki środka trwałego, wartość początkowa, wartość aktualna, data zakupu, data przyjęcia do użytkowania, data pierwszej amortyzacji, historia przydziałów do miejsc użytkowania i stanowisk kosztowych oraz historia osób odpowiedzialnych |
||
Możliwość wprowadzenia do programu środka trwałego częściowo zamortyzowanego lub z historią odpisów amortyzacyjnych, która zostanie wygenerowana w momencie jego przyjęcia do użytkowania |
||
Możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych | ||
Ewidencja operacji wykonanych na danym środku | ||
Spis dokumentów danego środka trwałego | ||
Możliwość przypisania środka do zdefiniowanej grupy/kategorii | ||
Rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, statusach, grupach/kategoriach i innych |
||
Wyposażenie | Biuro | Biznes |
Podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce użytkowania, osoba odpowiedzialna, cena, ilość, charakterystyka | ||
Możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych | ||
Możliwość przypisania elementu wyposażenia do zdefiniowanej grupy/kategorii | ||
Rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, grupach/kategoriach i innych |
||
Amortyzacja | Biuro | Biznes |
Możliwość prowadzenia niezależnej amortyzacji bilansowej i podatkowej | ||
Dostępne rodzaje amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna, indywidualna (wartości odpisów w poszczególnych miesiącach zdefiniowane przez użytkownika) |
||
Częstotliwość generowania odpisów: miesięcznie, kwartalnie, rocznie | ||
Dla amortyzacji podatkowej możliwość wprowadzenia odpisu 30% w pierwszym roku użytkowania (wartości można rozdzielić na miesiące w dowolny sposób) |
||
Możliwość wyłączenia środka z amortyzacji na zadany okres lub sezonowo | ||
Operacje systemowe | Biuro | Biznes |
Likwidacja | ||
Częściowa likwidacja (także o wybrany składnik) | ||
Sprzedaż | ||
Częściowa sprzedaż (także o wybrany składnik) | ||
Ulepszenie środka | ||
Przeszacowanie środka | ||
Przekazanie nieodpłatne środka | ||
Zmiana osoby odpowiedzialnej | ||
Zmiana miejsca użytkowania środka | ||
Korekta amortyzacji wykonanej | ||
Korekta planu amortyzacji | ||
Prowadzona jest ewidencja wszystkich wykonanych operacji oraz możliwość filtrowania/wyboru operacji po zadanych warunkach i wykonanych na określonych środkach trwałych |
||
Dokumenty systemu | Biuro | Biznes |
Operacje systemowe generują dokumenty standardowe, które są przez system ewidencjonowane (OT, LT, LC, PK, PT, ZT, MT) | ||
Możliwość filtrowania dokumentów po artykułach, datach wystawienia, numerach | ||
Możliwość nadania maski na dowolny rodzaj dokumentu | ||
Dokumenty zakupu | Biuro | Biznes |
Każdy środek trwały, element wyposażenia i element składowy środka trwałego może wystąpić na dokumencie zakupu | ||
Dowolny środek trwały i element wyposażenia może być wprowadzany do ewidencji od strony pozycji dokumentu zakupu | ||
Możliwość filtrowania dokumentów po datach wystawienia, numerach, numerach wewnętrznych, kontrahencie/dostawcy | ||
Dekrety/rejestry not ksiegowych | Biuro | Biznes |
Dekrety w oparciu o wzorce księgowania - można zdefiniować dowolną liczbę wzorców księgowania, z których każdy jest zbiorem standardowych operacji (np. przyjęcie do użytkowania, amortyzacja, likwidacja itp..) powiązanych z kontami Wn/Ma, na które to konta przydzielane są procentowo wartości operacji; wówczas dany środek trwały wiążemy na stałe z wybranym wzorcem księgowania |
||
Dekrety w oparciu o metajęzyk dekretów - definiujemy parametry (np. numery kont), funkcje (zwracają wyliczone numery kont dla wprowadzonych warunków) i sposoby księgowania (które wiążą funkcje z operacjami standardowymi) ; sposób ten pozwala na wygenerowanie dowolnych numerów kont (np. zgodnymi z kontami w programie księgowym) wraz z wartościami jakie powinny być na nich zaksięgowane |
||
Ewidencja wygenerowanych dekretów/rejestrów not księgowych oraz ich filtrowanie po typach wpisu, rodzajach operacji, środkach trwałych i cechach dekretów |
||
Możliwość wygenerowania eksportu dekretów do programu finansowo księgowego, którym w ogólnym przypadku może być WAPRO Fakir, ale także każdy inny program, którego plan kont zostanie zaimplementowany za pomocą metajęzyka dekretów |
||
Pozostałe funkcje | Biuro | Biznes |
Moduł uprawnień definiujący dostęp do poszczególnych modułów/operacji/ekranów/raportów programu | ||
Mechanizm pól dodatkowych | ||
Moduł raportów tworzonych w narzędziu Crystal Reports, z możliwością przekazywania do tychże raportów parametrów, wyrażeń i filtrów SQL | ||
Export do programu Excel z głównych ekranów programu | ||
Współprca z innymi programami WAPRO ERP | ||
WAPRO Best współpracuje z: | WAPRO Fakir WAPRO Analizy |
Masz pytania? Napisz do nas!
Wybór systemu ERP powinien być bardzo przemyślany i oparty na solidnych argumentach. Pozwól, że odpowiemy na Twoja pytania i wątpliwości lub przygotujemy dla Ciebie wstępną ofertę.